Tråd: Metformin
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-06, 17:20   #17
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

mulig du har depresjoner som en følge av PCOS, og da er det jo logisk at hormonstabilisering (som her: lavkarbomat) fungerer bra... Men du bør også huske at metformin ikke vil ha så stor og tydelig effekt når du går på lavkarbomat som når du spiser "vanlig" nettopp pga at metformin og lavkarbomat har samme effekten på hormonene...

og nå vet jeg det kan virke som jeg prøver å kvele forhåpningene dine, men jeg vil bare at du skal være klar over at metformin ikke er noe vidundermiddel som virker mot "alt"

Hehe, neida, du tar ikke motet fra meg, men "maser" bare fordi jeg er smått desperat på å prøve alt som hjelper! Og da er det jo fint å høre hva andre har opplevd. Jeg har ikke lyst på medisin bare for medisinens skyld (er jo fint å klare seg uten piller, iallefall når de gir bivirkninger). Mulig at så mye lavkarbomaten og treningen hjelper nå, er så mye det noensinne kommer til å hjelpe, og at metforminen ikke gjør noe fra eller til. Men skal som sagt høre med denne hormonspesialisten - kanskje han vet!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat