Tråd: Metformin
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-06, 16:23   #11
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Jeg må bare poengtere at metformin IKKE er et medikament beregnet på humørsvigninger, men på blodsukret... Det med bedre humør er en bivirkning og ikke noe alle får...

Mulig du får metformin av legen din, men det kan hende det er andre medikamenter du bør ha i steden

Joda, er fullt klar over dette. Har prøvd alt som er av antidepressiva i ti år, uten at noe funker fullt og helt. Så har liksom et lite håp om at en slags "bivirkning" av metforminen/vektminskingen kan være at humør, energi, hukommelse, konsentrasjon og motivasjon kan holde seg litt mer stabilt!
Har allerede merket stor forskjell før og etter sommeren: Etter at jeg begynte på blodtrykksmedisinen og tok lavkarbo-livsstilen på alvor er jeg mindre trøtt, trenger mindre hvile, er mindre nedfor, har færre svingninger, og føler meg mye klarere i hodet. Men har ennå en vei å gå!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat