Opprinnelig lagt inn av mam
Kan det ha noe å gjøre med utilstrekkelig medisinering av stoffskiftet? Rart at jeg skulle føle at huden på føttene sprakk uten at den gjorde det. Det er så mye jeg ikke kan forklare, bare gjette.
Håravfall og tørr hud er et par av symptomene på lavt stoffskifte. Ru og grov hud også. Jeg hadde sprekker i huden rundt neglene, selv om jeg brukte forskjellige håndkremer som skulle være bra.
Hmmm... dette er noe å tenke på.... Så noe Guro skrev i journalen sin i dag også om dette. Selv har jeg fått veldig tørr hud etter sommeren (har alltid hatt tørr hud, men er bedre om sommeren) og mistet mye hår. I det siste har jeg vært veldig frossen også, og nå brygger jeg på min andre forkjølelse på to og en halv uke... Men jeg trodde jeg var velberget med 100 mcg levaxin og 10 mcg liotyronin....
Jeg har aldri merket noen forskjell på formen på om jeg tok tablettene eller ikke før - men nå har jeg vært uten i noen dager (fant ikke resepten ). Og da har det blitt verre, så det kan jo være at jeg trenger mer medisin.
Så det du skrev om armour i stoffskiftetråden - har prøvd dette jeg også, men måtte slutte pga prisen. Jeg merket ikke noen bedring, selv om jeg økte dosen noe vanvittig (legen hadde sagt jeg skulle øke til jeg merket noe). Kanskje jeg holdt på for kort tid til å oppnå noen virkning - det var vel en tre måneders tid tror jeg.
Takk for innspillet! 
|