|
Sv: Metformin
Opprinnelig lagt inn av Enid
Tusen takk for kjapt svar begge to!
Har også gått på lavkarbo en stund (men ikke så dedikert som nå). For ca 4 år siden fikk jeg beskjed om at jeg var insulinresistent, men da jeg tok testen om igjen i sommer så var jeg ikke det lenger. Kan jeg ha "spist det" bort?
Er det mulig å være litt mer spesifikk om hvordan metforminen virker på dere?
Har du spist lavkarbo, så har du nok "ødelagt" testen slik som jeg også gjorde... det er nemlig viktig å spise en del karbohydrater de siste tre dager før en slik test, for å få vite om du er insulinressistent eller ikke. Spiser du lavkarbo, blir det som å teste seg etter å ha tat tmetformin.
På meg så virker metformin slik at jeg får mere stabilt blodsukker, dårligere matlyst, mindre cravings etter karbohydrater, bedre søvn og bedre humør. (nå er jeg ikke så plaget med dårlig humør egentlig da men...)
Men jeg blir fryktelig kvalm, og kaster opp en del av de. I starten fikk jeg disse bivirkningene når jeg var opp i full dose (3x850 mg) men nå får jeg de altså ved å ta kun en dose pr dag også...
men jeg skal gjøre et forsøk på å starte opp igjen da.
dete r veldig lurt å trappe opp denne type medikament for å hindre en del bivirkninger
|