|
Sv: Birkebeinerrittet
Opprinnelig lagt inn av Kristian
Da får vi håpe at været blir så bra at det blir fjelltur da, ellers ville jo oppkarbingen være bortkastet.
Er så plaget selv med at det ikke blir noe av den tenkte turen fordi andre ting som skal gjøres blir satt først, eller at været ikke ble som forventet.
Du Boxie har forstått det du. Hvor lenge har du praktisert karber kvelden før?
Det er faktisk ikke så lenge dessverre, jeg har lenge visst at løpere feks spiser feks pasta dagen før løp, men jeg har ikke prøvd det selv før jeg satte meg inn i lavkarbo/lindberg (lindberg er vel det som er nærmest det jeg praktiserer, det er vel sånn halv-lavkarbo?). Og det er vel litt over ett år. Lindberg anbefalte også at man kvelden før trening spiste litt karbo, men jeg trener hver dag så det er jo uaktuelt. Men jeg tror nok han mente at man før en fysisk utskeielse som ikke er "dagligdags" kan karbe litt med sunne karber. Grovt brød og fullkornspasta etc. Jeg for min del spiser aldri pasta, ris eller poteter, men jeg spiser litt Ingers.
Og ja, jeg er fra nordvestlandet og vet hvordan været kan være! Vått og vindfullt. Men jeg har gått masse på tur i regn og tåke. Det er fint det også, men nå bor jeg på østlandet og da blir det for lite av tur, uansett vær. 
|