Tråd: Ny og usikker
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-06, 21:24   #28
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ny og usikker

Opprinnelig lagt inn av Imp

Men hva bruker man istedenfor mel? Jeg mente å ha lest noe om soyaprotein her, hva er dette for noe?

Finnes det pasta og ris som er spesielt for oss med PCOS?

Du har jo helt klart rett i det med melken..men hva bruker du isteden, det er jo en del stoffer i melka som er viktig for oss? Kalsium feks?

Så bra at løk er lovlig, jeg hadde daua ellers! I love onion. <3

Det var distributøren for Herbalife (ikke venninnen min) som gav meg disse rådene ja, blant annet. Det var i hvert fall hun som påsto at man heller skulle bruke posesauser osv...

Jeg må snart begynne å notere ned all denne informasjonen jeg. =)

Takk for flotte svar (=

Soyaprotein kan du bruke, egner seg ypperlig i lavkarbobrød, vaffler og pannekaker. Masse godt og lovlig det kan brukes til.

Hvorfor ikke lage seg kyllingfilet, en biff eller noe annet istedenfor pasta? Er selv en pastaelsker av rang, men det finnes så mye annet godt i stedenfor.. og bruk heller rene råvarer. Hva med kyllingbiter i hjemmelaget tomatsaus med en god salat ved siden av? Jeg bruker og litt Dolmio pastasaus innimellom, den har ikke sinnsykt mange karber per 100 gram..

Kalsium får du i ost eller som tilskudd.

Noter gjerne ned, men ta deg og en tur på biblioteket og lån deg en bok Da får du helheten og sikkert masse ting vi glemmer å opplyse om

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat