Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-06, 17:17   #21
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo turmat?

Opprinnelig lagt inn av Quippini

Men når ungene, svigermor og bikkja ikke skal være med, og turen varer en ukes tid - hva putter dere i sekken da??
Uten tilgang til kjøling og med vekten du skal bære på å ta hensyn til - og dagsetapper på 7-10 timer og det energibehovet det medfører.

Blitt hekta på "toppsamling" og sliter litt med å finne riktig/praktisk mat å ha med på fjelltur

I det siste har jeg begynt med mye karbohydrater dagen før og så strengt lavkarbokosthold. Dette har gitt meg utrolig mye energi og jeg har blitt betraktelig sprekere. Det jeg ikke vet er hvor mange dager denne oppkarbingsdagen holder. vil tippe to dager.
Det du kan gjøre er å spise mye karbohydrater dagen før du skal begynne å gå og så kjøre strengt lavkarbo hele dagen mens du går og så avslutte med høykarbo hver kveld, som foreksempel müsli i vann.
Forslag til lavkarbomat er kokt egg, makrell i tomat, tunfisk i olje eller osteterninger. Men la ikke meg bestemme hva du skal ta med men ta heller med det du liker. Husk å spise før du blir sulten eller utmattet. Lykke til og god tur.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat