Tråd: Ny og usikker
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-06, 16:44   #19
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Ny og usikker

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Det jeg mener med at kroppen tviholder på alt som kommer inn i den er førlgende: De 3-4 første ukene går du ned endel, rundt ti kilo vil jeg tippe etter egen erfaring. Mesteparten vann, og litt muskler. Så begynner å kroppen å skjønne at den ikke får den normale tilførselen av brennbare ting å lage energi av, den tror rett og slett det er hungersnød. Så den begynner å lagre alt annet du putter i den. Den vet ikke at tilstanden er midlertidig, den reagerer slik den biologisk er programmert til for å overleve. Og det den lagrer da, det gir den ikke lett slipp på igjen. Det er jo kriselageret!
Det at hormonene blir enda mer forstyrret kommer egentlig av det samme. Når man har pco kommer det av en skeiv fordeling av hormonene i kroppen. Det kroppen trenger er stabilitet. Den trenger å vite at den får mat til faste tider, og at den får det den trenger. Da kan den begynne å fokusere på å reparere det som er feil. Dette er ikke relatert spesielt til herbalife, det gjelder alle suppe-, pulver-, "hospital"-, anorektise og bulemiske kurer. Tro meg, jeg har testet de fleste!

Jeg tror det beste stedet å begynne er her:
http://www.lavkarbo.no/lavkarbo-ressurser

Takk for forklaring og råd =)

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat