Tråd: Ny og usikker
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-06, 16:42   #18
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Ny og usikker

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Hei Svarer deg med annen farge i det du har skrevet her... Jeg er 27 år, og har PCOS. Jeg går til en lege som har tatt doktorgraden sin på PCOS, og har masse erfaring med jenter som oss

Dette stemmer IKKE... vi skal ikke unngå gluten, men raske karbohydrater. Grunnen er at raske karbohydrater gir en rask blodsukkerstigning, og det er dette som setter seg som fett på magen din

Unngå sukker, hvitt mel (mel generelt), poteter, ris, pasta og melk.
syrnede melkeprodukter er greit, men vær obs på sukker i fruktyoughurt

Kjøper du grønnsaker som har vokst over jorda (blomkål, brokkoli, tomater feks) og mest mulig rent kjøtt (inkludert kjøtt/karbonadedeig) så kommer du langt. I tilegg vil jeg anbefale deg å kjøpe ei kostholdsfilosofibok med lavkarbomat (Ketolyse, Atkins, Fedon) sett deg godt inn i filosofien og følg den

Enig med de andre her... Kast Herbalifematen... det er bortkastet penger uansett. Invester i din egen helse, stå opp et kvarter før du gjør nå, og spis frokost. Forbered den evt kvelden før. Ta deg også tid tilå lage mat og ikke kjøp mat i kantina. Det er dyrt,og har du med mat så får du mat som er riktig for deg. Vann er bra!!! Karbonadedeig må du bare spise, og hjemmelagd saus også... se på oppskriftsforumet her inne

Helt sikkert lettere for sambo å være med om du velger en filosofi fremfor å bruke de shakene. Da får han god mat, og han kan spise seg mett... ikke noe begrensning på mengde her nei. Jeg hadde diarè fra jeg var et år til jeg begynte med lavkarbo, og er så og si kvitt det nå... Jeg har mine dager, men det er heller skjelden, så jeg vil anbefale dere å følge en filosofi (feks ketolyse, Atkins, Fedon) for å blikvitt diarèproblemer også

Hei, deilig å møte en søster i sykdommen

Hva er det i mel som gjør at vi ikke skal ha det? Og poteter, ris, melk?
Du sier at syrnede melkeprodukter er greit, hva er det med det som gjør at det andre er dårlig?
Og hva med rømme, ost, creme fraiche og slikt?

Hvorfor grønnsaker som har vokst over jorden?

Jepp, jeg har sett oppskriftforumet her, der er det mye bra

Takk for fine råd =)

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat