Tråd: Ny og usikker
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-06, 16:34   #16
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Ny og usikker

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg har hørt fra min egen lege, legen her inne (Torkil) og flere andre leger, ernæringsfysiologer og helsepersonell at lavkarbo (ikke nødvendigvis glutenfritt) er bra for folk med pcos. Jeg ble anbefalt av min egen lege å spise slik siden jeg sliter med det samme.

Hææ? Hvem har sagt at det er hjemmelaget som ikke er bra? En full person? At posemat er bedre enn hjemmelaget er jo nesten som å si at kullos er bedre å puste inn enn oksygen.

Hvem sier at det er farlig? Åja jeg ser at Nille muligens har skrevet et "ikke" for mye i en setning her oppe hehe. Det er kaldpressede oljer og virginoljer som er bra. VARMEBEHANDLEDE oljer er dårlig.

Ikke bruke smør? Det er jo smør man SKAL bruke. Meierismør eller kokosfett, altså mettet fett. Det tåler varme best. Meierismør er svært sunt, faktisk.

Ja, jeg får bare si det samme som til Nille, jeg får helt hakeslepp av dette. Neste onsdag er det et møte i Herbalife, hvor jeg kan komme og spørre fagfolk osv, og jeg skal notere meg spørsmål (får jo bare enda flere spørsmål etter å ha sett deres synspunkter) og kryssforhøre dem litt. (c;

Takk for fine svar! =)

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat