|
Sv: Ny og usikker
Opprinnelig lagt inn av Nille
Skjønner hva du mener. Men du skrev at du ville prøve lavkarbo siden det er anbefalt for de som har PCO. Det beste er jo å venne kroppen til skikkelig mat med en gang. Ikke en pulverkur. En pulverkur, uansett ha den inneholder, kan aldri erstatte et godt variert, sammensatt, sunt kosthold ! DET var det jeg mente ! Dette er et lavkarbo forum og her inne vil du aldri få råd om å bruke herbalife !
Ja, det skal bli spennende å høre om. Det er som sagt heller ikke lavkarbo, og om du ikke har symptomer på cøliaki eller en intoleranse er det både dyrt og bortkasta. Leger og sykepleie utdannelse gir dessverre ingen garanti for at de vet noe om kosthold. Det sier til og med legene selv (bl.a. Dr. Torkil Andersen her inne - han har hatt kurs for leger om lavkarbo).
Det et selvfølgelig ditt valg ! 
Kjenner flere som har gått ned mange kilo med herbalife, og farlig er det jo ikke. Men jeg mener bare du, kroppen din (ikke misnt magen din) og PCO´en din har bedre utbytte av å begynne med skikkelig mat med en gang. Pulver er pulver, mat er mat.
De som kan finne på å gi råd om å spise ferdigmat fremfor naturlig hjemmelaget må ha blitt kraftig feilinformert et eller annet sted på veien ! ALLE kostholdseksperter (professorer etc. uansett "retning" eller filosofi - selv om de er uneige om alt annet, så er de enige om DET), ernæringsfysiologer og de fleste helhetsterapeuter anbefaler skikkelig mat og grønnsaker fremfor ferdigmat !! Står det "vegetabilsk olje" på innholdsfortegnelsen er det som regel transfett !
Sorry, det var det to ord som hadde falt ut ! Har rettet opp nå. Det er IKKE farlig, det er derimot de oljene du BØR holde deg til fordi de er de sunneste av alle !
Helt rett ang. frityr olje, det er fyfy ! Men hvem sier at du ikke skal bruke smør da ? Klaret meierismør et det absolutt beste å steke i, sammen med Cocosa. Men meierismør er også bra. Det er de som tåler varmen best. Avocado oljen og rapsoljen tåler også varmen bra, mens oliven olje tåler mindre varme.
Etter herbalife kuren din må du regne med å bruke litt tid å finne ut av hva mat du tåler/ikke tåler. Og hva kroppen din reagerer på. I den prosessen kan du regne med en liten vektoppgang (det er helt naturlig etter en pulverkur basert på kaloriinntak). Magen din skal også bli vant til fast føde igjen og det betyr at du må legge til mat sakte og ikke plutselig begynne med 100 % mat fra en dag til en annen. Du bytte ut et måltid om gangen altså. Ikke alle på en gang ! I mellomtiden kan du jo låne bøker på biblioteket. Det er verdt turen og er ellers gratis !
Kunne ønske at noen av de med PCO kunne ta seg en tur innom her og gi deg noen råd. Det er bl.a. to sykepleiere som selv har PCO her inne........
Biblioteket ja..der sa du det!
Du sier det finnes lege her inne, svarer han på spørsmål angående dette? Eller kanskje det finnes andre fagfolk som kan dette?
Ellers så syns jeg det er merkelig, at jeg skal ha fått sånne råd når mange her sier at mange av rådene jeg har fått er helt feil..snakk om å bli usikker
Takk for utfyllende og fine svar =)
|