Tråd: Aursjørittet
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-06, 16:22   #12
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Birkebeinerrittet

Opprinnelig lagt inn av jankph

Jeg har postet dette i en annen tråd, men jeg kan gjenta det igjen fordi det passer så bra her. Min erfaring er at jeg er langt mer utholden på et skikkelig lavkarbo måltid, enn når jeg har karbet opp på forhånd. Jeg blir mye mye mye fortere sliten med for mye karber i kroppen. Med et skikkelig dose fett og proteiner til frokost kan jeg sykle milevis uten å føle meg det minste sliten. Det er ihvertfall min erfaring.

Har du forsøkt å karbe opp dagen i forveien da? Etter råd fra Kenn Halstensen begynte jeg å spise litt mer karber siste måltid før trening og jeg syns det hjalp litt. etter å ha lest bedre uten brød karbet jeg opp skikkelig dagen før konkuranser og så streng lavkarbo på rittdagen. Og det hjalp utrolig mye.
Tror det er lurt å spise godt dagen i forveien og så lite på rittdagen. Ufordøyd mat har det med å gi smerter i siden

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat