|
Sv: Ny og usikker
Opprinnelig lagt inn av Imp
Det er en sykepleier og tre leger som har sagt at jeg kan prøve glutenfritt..men jeg skal spørre hvorfor neste gang.
Jeg har hørt fra min egen lege, legen her inne (Torkil) og flere andre leger, ernæringsfysiologer og helsepersonell at lavkarbo (ikke nødvendigvis glutenfritt) er bra for folk med pcos. Jeg ble anbefalt av min egen lege å spise slik siden jeg sliter med det samme. 
Jeg blir altså så usikker når du snakker om transfett som finnes i posesupper og posesauser..for fra andre hold har jeg fått vite at det er hjemmelaget som ikke er bra..men når du snakker om transfett, så...hvor ser man på innholdsdeklarasjonen at varen inneholder transfett?
Hææ? Hvem har sagt at det er hjemmelaget som ikke er bra? En full person? At posemat er bedre enn hjemmelaget er jo nesten som å si at kullos er bedre å puste inn enn oksygen.
Hvorfor er virginolje og kaldpresset olje farlig?
Hvem sier at det er farlig? Åja jeg ser at Nille muligens har skrevet et "ikke" for mye i en setning her oppe hehe. Det er kaldpressede oljer og virginoljer som er bra. VARMEBEHANDLEDE oljer er dårlig.
Jeg har tenkt på det der med olje i det hele tatt...frityrolje er jo tvilsomme greier, etter 30 min koking med frityrolje begynner den å utvikle giftige stoffer. Hva da med olje som vi steker mat med, det er jo mye mer påvirkning der. Men ikke skal man bruke smør heller så...
Ikke bruke smør? Det er jo smør man SKAL bruke. Meierismør eller kokosfett, altså mettet fett. Det tåler varme best. Meierismør er svært sunt, faktisk.