Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-06, 08:54   #13
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Poleszynski er ikke professor II innen ernæring allikevel?

Silje:

Jeg merker faktisk ganske mye til det i nærmiljøet også. Min mor er veldig skeptisk, selv om jeg har gitt henne artikler og bøker og prøvd å forklare. Hun er fettfobiker så det holder! Hun er kommet LITT på glid de siste par årene, men kommer fremdeles med kritikk og dyp skepsis overfor lavkarbo.

Mange av mine venner er like skeptiske, selv etter at jeg har forklart dem en hel del på en rolig og saklig måte. De nekter å tro det, fett er farlig dermed basta. Hun ene begynte nesten å gråte av lykke da jeg hadde meldt meg på GR-kurset i mai, for "nå kan du endelig spise sunn og normal mat og slippe å få hjerteproblemer".

Jeg er på 2 forum utenom dette, det ene (PK) er jeg medeier av og har en rolle som helsekost rådgiver, så jeg er der en god del. Det andre (NM) er jeg litt på pga. jeg kjenner en haug med folk der inne og syns det er mange gode diskusjoner. Det jeg må lære meg er å slutte å diskutere ernæring.
Motdebbatanten valgte nok å overse det der ja hehe, for det er jo faktisk ganske imponerende. DVP er en flott mann, en mann som tør å snakke åpenlyst imot omtrent hele ernærings-Norge og stå for det han sier.

I debatter på TV og i radio, hvem er mest saklig? Frölich, Norum og Drevon sitter og avbryter hverandre, himler med øynene og leker barnehage, mens DVP sitter heeeelt rolig og snakker når han skal. DET står det respekt av!

Sist redigert av Iset : 31-08-06 kl 23:22.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat