Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-06, 21:24   #1
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 55
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Skritteller igjen....

I dag har jeg gått i overkant av 10000 skritt. Og nå fokuseres det jo veldig mye på at folket skal ut og gå og at vi skal gå 10.000 skritt daglig for å forebygge både det ene og det andre. Ikke måte på lissom

Da lurer jeg på: Mener de virkelig at det er så enorm helsegevinst hvis vi trasker rundt i huset litt, kjører til et kjøpesenter og soser fra butikk til butikk før vi kjører hjem og legger oss på sofaen?

Jeg tror at det er det folk tror. Og jeg mener at det blir et helt feil budskap. For å bruke meg selv som eksempel igjen: Jeg tror at helsegevinsten for meg kan være større de dagene jeg har gått en tur på 5.000 skritt - hvor pulsen har kommet godt opp og jeg har fått svettet ut litt, enn en dag med 10.000 skritt som har foregått i ''tøffel-tempo''.

Jeg skjønner at litt er bedre enn ingenting, og at tøfling på kjøpesenter er bedre enn zapping på fjernkontrollen - men det er liksom ikke de helt HIMMELVIDE forskjellene.

Noen som skjønner hva jeg mener?
Noen som er enig?
Noen som - anyting?

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat