Tråd: Spise ute?
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-06, 21:14   #15
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spise ute?

Jeg har nå som sagt spist lavkarbo ganske lenge og aldri opplevd det som noe problem. Men det er jo klart en automatisk velger seg de stedene der en vet en får god service om en skal ut en annen gang. Konkurransen er ganske hard i restaurantbransjen. Det kan en jo se av alle konkursene. Mange av de som har gått dukken har gjort det nettopp på grunn av arrogant holdning overfor gjester - eller dårlig eller for dyr mat.

Vi er ikke til for restaurantene - det er de som er der for oss. Det er VI som gjester som bestemmer. Ikke de. Passer det ikke kan vi gå et annet sted, sant ? Skjønner ikke helt hvorfor VI skal behøve å ta hensyn.

Men det finnes en grense da. I utgangspunktet var det her ikke snakk om å lage om hele menyen, men å bytte ut ris, pasta eller poteter med ekstra grønnsaker !

Er man diabetiker - har cøliaki eller andre alvorlige allergier må man selvfølgelig ta andre hensyn. Da settes det pris på om man ringer restauranten på forhånd og spør/gir beskjed. Det samme om det er grupper som trenger spesialbehandling. Har arrangert såpass mange møter, kurs/konferanser og middager i min tid at jeg er klar over det.