Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-04, 11:03   #4
aveline
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Sep 2004
Alder: 79
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

TAKK Til Nille*

Hei!*
Jeg hang meg på alle informasjonene du ga til Raven. Skikkelig informativt - og det er tydelig at du liker å lage mat!*
Jeg er også midt i et stadie hvor jeg samler inn så mange opplysninger som mulig om Atkins. Av flere grunner finner jeg det enklest å starte 11.10 - men DA skal det skje for fullt!!*

Jeg syns frokost med egg/bacon pluss tomater høres greit ut - likedan med en god omelett.
Lunsj tenker jeg mest som et "salat-måltid" - hvor jeg veksler med kylling, skinke og tunfisk..etc.

Middag vil jeg varm, og da forestiller jeg meg gode supper. Jeg lager ofte det når jeg ser at grønnsakene begynner å bli litt vasne i kjøleskapet. Smeller alt opp i ei gryte sammen med enten seifilet, kjøttdeig, eller kjøtt. Masse løk og tomater hører med. Det blir alltid vellykket......men, jeg vet jo at jeg må utelate poteter og gulrøtter. (Og tomatpureen) Allikevel tror jeg det skal smake.
Første gangen jeg lager opp dette, koker jeg en stor gryte med tanke på å fryse ned porsjoner. Da vil jeg notere ned nøye antall karber jeg slenger oppi, for så å dele dette på antall bokser.

Jeg er også veldig glad i thai-mat, og kommer til å lage typiske supper. Det er jo bare å øse på av div. grønnsaker, lime, sitrongress og ingefær og ha i enten kylling eller fisk/skalldyr. Men....jeg ser en fallgruve, nemlig kokosmelken. Den har 15 karber pr.100 gr. Jeg lurer på om dette kan løse seg ved at jeg bare koker "kraft" på kokosen - Ikke svelger den. Det er så godt med den pikante smaken - men jeg avstår selvfølgelig hvis noen fraråder det.

Heldigvis har jeg alltid syns at stangselleri og dip er godt - så det blir nok mye av det på kveldene.

Jeg leser at Atkins fraråder både koffein og frukt i induksjons-fasen, men jeg drikker kun enten et krus te, eller kaffe som dagsrasjon - og tror vel ikke det "skader." Men nype, eller hibiscus-te finner jeg ikke nevnt i karbo-teller,n. Det er jo deilige teer.... kan de være så skumle da?

Jeg blir veldig glad for respons!*

Vennlig hilsen Aveline

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat