Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-06, 16:42   #42
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Debatt: Hvor farlig er strålingen?

Jeg kjenner mange som koker grønnsaker i mikro fordi de har hørt det bevarer alle næringsstoffene. Selv tror jeg det er helt motsatt, for jeg leste en artikkel en gang der det stod at 80 % av næringen i brokkoli forsvant i mikroen. Om det er sant eller ikke aner jeg ikke, men jeg tar ikke sjansen. Har jo komfyr og det tar ikke lange tiden å koke brokkoli heller. Dessuten smørdamper jeg den som regel.

Jeg bruker kun mikro til mikropopkorn, tining av matvarer (om jeg har glemt å legge dem til tining) og smelting av sjokolade (ikke alle typer som tåler det da). Skulle gjerne likt å ikke brukt den til NOE men...

Mange varmer jo både morsmelkerstatning og babymat i den, det ville jeg IALLEFALL aldri gjort.
Mange argumenterer med at det er så mye mer lettvindt å varme MME i mikro, men jeg gjorde ikke det og hadde det allikevel veldig enkelt; jeg kokte opp en liter vann, helte det på en ren stor flaske og hadde i kjøleskapet. Så helte jeg vannet i flasken og varmet DET i mikroen (for det gjør vel ikke noe, gjør det?) og tilsatte pulveret etterpå og ristet.