Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-06, 21:31   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan skal dette gå?

Opprinnelig lagt inn av paprika

Nå som jeg har nådd målet mitt, kjenner jeg at jeg blir utrolig stressa ved tanken på å gå opp igjen. Jeg aner ikke hvor mange karber det er ok å ligge på om dagen når jeg ikke slanker meg. Dessuten er det mye lettere å ty til "bare litt" snacks her og der fordi jeg "har jo sluttet å slanke meg." Dritt.

Ja, det er en av svakhetene til den første utgaven av ketolyseboka. Men har du lest i ketolyse delen av forumet (eller i siste utgaven ketolyseboka) hva Torkil sier da ? Han sier i basis at du skal legge til 5-10 karber pr dag til du kommer til et punkt hvor du ser at vekten holder seg stabil og at du ikke legger på deg. For begynner du å spise for mye karber for fort vil du legge på deg -og kanskje mer enn de to kiloene noen her snakker om.

Ketolyse er jo på en måte en fornorsket Atkins Induksjon. Og i den grad den ligner, så er det det geniale med Atkins vedvarene og vedvarende stigen akkurat det ketolysekuren har manglet. Derfor er det veldig mange på ketolyse som går over til Atkins vedvarende, - eller iallefall følger vedvarende stigen i prosessen med å legge til flere karber og finne ut hvor mye karber en tåler uten å legge på seg. Anbefaler deg å prøve den metoden. Vedvarende stigen er lagt opp etter GI belastning og erfaring med hvilke matvarer som normalt skaper problemer for folk. Om du går opp 5 eller 10 karber pr uke er opp til deg - det er selve metoden som funker så bra.

Jeg har funnet mitt "tak" og vet hva jeg kan tillate meg og hva jeg tåler uten å legge på meg. Noen ganger VET jeg at det vil komme på noen kilo, f.eks. etter en ferieperiode eller tur - men de forsvinner som regel ganske fort igjen etter en renseuke.

Noe av det viktigste etter en kur som ketolyse kuren er nettopp å finne ditt karbetall, - hva kroppen din tåler. Ha du ikke funnet det vil du slite mer enn du behøver med å holde vekten i begynnelsen.

Men du finner ut av det til slutt !!