Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-06, 15:35   #27
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min vei mot bedre helse.

"Step away for the rice cakes, girl" Det bor vaere mantraet mitt. Min mann elsker de og han taaler de tydeligvis godt fordi han gaar ned selv om han spiser hoy GI mat. Han har ogsaa diabetes type 2 og er insulinresistent. Men vi har vel alle forskjellig kroppen og taalegrenser.

Jeg har i to dager naa gitt etter sent paa kvelden og spist 3 riskaker med peanott smor og syltetoy. Lav GI har flydd litt ut av vinduet den siste uka, dessverre. Jeg merker at jeg sliter med tankene paa min stefar som har kreft og er inne i sine siste dager. Mamma og han har vaert samboere i ca 20 aar og han er en koselig fyr. Stiller alltid opp for meg og sostra mi. Nesten som aa ha to fedre aa ty til. Han og pappa malte min sosters leilighet for noen aar siden. De er faktisk gode venner. Disse moderne tider.

Mitt fastende blodsukkeret mitt har derfor vaert omkring 11 de siste to dagene. Ikke bra. Og "ernaeringsdiktatoren" vil at jeg skal oke karbene. Det er akkurat det jeg har gjort de siste dagene og resultatet har ikke vaert bra. I tillegg kommer alle disse lystene paa mat i hytt og pine. Det er nok blodsukkeret som kjorer berg- og dalbane.

Denne helgen blir ikke et unntak med bursdag i dag og bryllupp i morgen. Men fra sondag blir det tilbake til lav GI land igjen. Jeg kommer til aa legge meg paa omkring 1500 kalorier. Muligens siksakke litt. Om to uker skal vi tilbringe noen dager i Thunder Bay for vaare oyelegetimer og selvfolgelig shopping. Det blir litt ekstra mat da, men jeg tror at vi skal kjore et "magrere" lop. Det har vi klart for uten problemer. Det er ingen som staar med en pistol mot hodet vaart og tvinger oss til aa gaa til Kentucky Fried Chicken, Mcdonalds eller et eller annet fysjom spisested.

Gode nyheter er at husbyggingen vaar gaar greit fremover. SIP (Structural Integrated Panels fra Thermapan)kom i gaar. Alt er klart til aa fylle sement for grunnmuren. Vi er heldige med salg for tiden. Vi har allerede kjope dyre madrasser satt ned til halv pris, det samme med oppvaskmaskin. Naa saa vi paa nettet at Canadian Tire har noen toaletter satt kraftig ned. Vi kommer til aa kjope dette og sette det i boden vaar.

Vi skal ha en romslig kjeller og der nede skal vi ha kjolerom, vaare vaske- og torkemaskiner, tredemolle og BowFlex maskin. Jeg vil ogsaa sette opp gammelTV'en der nede med video/DVD spiller. Da kan jeg sette i gang aa trimme og ha masse plass. Gleder meg masse.

Sist redigert av BiggestLooser : 18-08-06 kl 16:24.
BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat