Sv: Min vei mot bedre helse.
Endelig er en lang dag over og jeg er hjemme fra jobb. Ertesuppa putrer på komfyren. Jeg lager ekstra mye suppe når jeg først er i gang og fryser ned. Dette var nedfrossen suppe og den har tina og trengte kun oppvarming. Det vil si middagslagingsfri i dag.
Jeg ble for en tid tilbake henvist til dietetiker/ernæringsfysiolog av diabetessykepleieren. Jeg hadde printa ut og ga til diabetessykepleieren matinntaken mitt som jeg hadde registrert pa Sparkspeople. En hel uke var printa ut. Sykepleieren ga disse til dietetikeren med mitt samtykke.
Dietetikeren ringte i dag for å gi meg time. Men samtidig så sa hun at mitt kaloriinntak var noe lavt noen dager (1200-1300), og det var jeg forsåvidt enig i. Men hun vet ikke at jeg ziggzagger, bevisst kjører lave, middels og høye kaloridager. Hun sa også at jeg lå for lavt på karbohydrat inntaket noen dager. Dette var utskrift fra før jeg la om til mer lav GI. Vi skal snakke om dette og annet når vi møttes onsdag 30. august
Mitt inntrykk var at hun er en ernæringsdiktator og følger de generelle offentlig vedtatte spisereglene. Jeg kommer til å være helt åpen om mine tanker angående ketolysekuren. Jeg får bare håpe at legen er mer åpen om hvilken kostholdfilosofi man velger å følge.

|