Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-06, 21:12   #5
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Opprinnelig lagt inn av Maya2006

For høy verdi av det "farlige" kolesterolet... Også fortsatte han med å ramse opp alt jeg måtte kutte ut og alt jeg måtte begynne å spise - så der røyk lavkarbo kostholdet mitt.
Jeg vet at jeg er arvelig belaste med hjerte/kar og ikke minst hjerneblødning, men betyr det at jeg må tilbake på kaloritelling og fettfattig kost?
Gode råd noen?

Hei
Stakkars deg så er det GR for deg , eller få en lege som kan noe om kosthold OG lipidforstyrrelser ( to sider av samme sak - untatt de arvelige lipidsykdommer)
.
Har du Familiær Hyperkolesterolemi eller familiær kombinert hyperlipidemi ( litt vanskelig å se i vanlige kolesterolprøver) bør du ha medisinsk behandling og det er ikke å tulle med. Til gjengjeld kan tabletter fint kombineres med lavkarbo.

Siden du sitter på baken og flytter papir, bør 30-60 min mosjon daglig være et must for deg. Og Ingen tobakk.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat