|
Sv: Best og billigst MCT-olje, hvor?
Det finnes kun en MCT olje på apoteket tror jeg. De fortalte iallefall meg at det var kun de apotekene som handlet fra Norsk Medisinaldepot som hadde tilgang til den. Og det er den MCT oljen som er den reneste. den er IKKE den billigste, men den er altså den reneste og beste.
Det finnes flere typer MCT oljer, men de er tilsatt andre ting i tillegg. Det er ingen fordel i denne oljen er min mening. Faren for forurensning av oljen bli større, holdbarheten blir satt ned og den blir dermed fortere dårlig. De som produserer og selger dem er sikkert ikke enig i det.
Jeg har selv kjøpt andre typer MCT som smaker dritt og blitt dårlige etter kort tid. Eller verre - har vært dårlige allrede når jeg dem. Feil lagring og lang lagringstid har noe av skylden tipper jeg.
Jeg hadde glemt en MCT olje fra apoteket helt innerst i kjøleskapet. Leeenge. Den var like god.....
Ikke kjøp en dårligere olje bare for å spare noen kroner. Det er det ikke verdt !