|
Sv: Strandsjø helseskole - Behandlingssenter for overvektige
Jeg vet ikke hvilken lege du går til, men hvis det ikke er Tore Hjortland på Legesenteret Mariero, anbefaler jeg på det sterkeste at du bytter til ham! Han er den beste legen jeg noen gang har vært borti, og pga diverse både fysiske og psykiske ting, har jeg vært hos legen maaange ganger. Du kan få en attest fra lege på at dere må få barnehageplass pga helsemessige årsaker hos mor. (Fordi du har behov for å delta på et kuropphold el) Da blir dere satt på en prioritert liste, og du vil etter hvert få en barnehageplass (selv om det kan ta tid, altså). I mitt siste svangerskap hadde jeg invalidiserende bekkenløsning, så vi fikk prioritert barnehageplass til sønnen min. Når man først har fått plass, har man plass frem til skolestart. Dersom dere har dårlig råd, søker dere om friplass eller moderasjon. Det er egne inntektsgrenser for det, men dere kommer i alle fall til å ende med å betale en sum dere har råd til.
Ellers så vet jeg at dagmamma kan være ymse, men hvis man har litt is i magen, og ikke tar den første og beste som "dukker opp," finnes det mange veldig dyktige dagmammaer rundt om. Den første erfaringen jeg hadde med dagmamma, var heller dårlig både for meg og sønnen min, men hun jeg fikk etterpå var helt fantastisk. Hun bor også på Mariero (gjør ikke du også det?), men har dessverre begynt å jobbe i barnehage nå.

Paprika, mamma til to
|