|
Sv: Strandsjø helseskole - Behandlingssenter for overvektige
Tusen takk dere. 
Jeg prøver å unngå negativitet nå, men alle trenger jo en liiiten utblåsning av og til, og dette ER jo litt frustrerende.
Lån i banken har jeg prøvd, det får jeg ikke siden jeg er arbeidsledig. Mannen min får heller ikke låne penger siden vi er gift og de kun henger seg opp i det at JEG ikke har jobb selv om HAN fint klarer å betjene lånet. Vi søkte om refinansiering av huslånet (130.000 ekstra til privat slankeoperasjon), men fikk altså avslag pga det med jobben. Ikke kan jeg få meg jobb heller, siden vi ikke får barnehageplass til vesla, og dagmamma er både skummelt og for dyrt.
Nå leste jeg nylig om et kurssenter som heter Helgemoen, kan jo sjekke det opp, men det jeg leste var at det kun var Helse Øst (eller sør) som sendte folk dit, og det var kun 20-30 stk i året som fikk delta, og det er jo minst 1000 stykker på venteliste. 
Jeg klarer det nok til slutt selv (tenke positivt), men jeg er bare så irritert over at det skal være så JÆVLA (sorry banningen) vanskelig å få hjelp i dette møkkalandet!
Forresten så kunne jeg få et opphold på et senter på Østlandet, men det var 4 uker på, 6 uker av, nye 3-4 uker på, så noen uker av, og sånn holdt de det gående i 2-3 år. Ja, det er jo EKSTREMT lett med en unge som ikke får barnehageplass. Får mannen sykemelding disse ukene da, for å ta vare på henne? Nei det går jo ikke!