Tråd: Brus vs. vann
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-06, 16:59   #21
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Brus vs. vann

Opprinnelig lagt inn av paprika

Nille, jeg er enig med deg i mye, men å drikke en halv liter væske i timen er ikke bra. Nyrene blir overbelastet av for mye væske, de filtrerer til sammen 1500 liter væske i døgnet til sammen. 2,5 til 3 liter væske i døgnet i tillegg til det du får i deg gjennom maten er glimrende når man er på lavkarbo..

Ehh... nå sier jeg ikke at man skal drikke så mye da, jeg sier at man KAN uten å få vannsjokk (og dø) som var innlegget jeg svarte på. Sier jo også at 8-10 flasker (regner med at det er halvlitere) er noe i overkant. Dvs. 4-5 liter er litt mye under normale forhold. Jeg anbefaler 2,5 - 3 liter vann pr dag når man går på lavkarbo fordi dietten i seg selv er kraftig vanndrivende. I varmt vær, dvs. i en slik sommer vi har nå, er det viktig å få i seg nok vann og da anbefales det i visse deler av verden (hvor det kanksje er bittelitt varmere enn her) å drikke minst 1/2 liter pr time. Det er spesielle forhold hvor man svetter mye - og da belastes ikke nyrene på samme måte.