|
Sv: Brus vs. vann
Opprinnelig lagt inn av paprika
Nille, jeg er enig med deg i mye, men å drikke en halv liter væske i timen er ikke bra. Nyrene blir overbelastet av for mye væske, de filtrerer til sammen 1500 liter væske i døgnet til sammen. 2,5 til 3 liter væske i døgnet i tillegg til det du får i deg gjennom maten er glimrende når man er på lavkarbo..
Ehh... nå sier jeg ikke at man skal drikke så mye da, jeg sier at man KAN uten å få vannsjokk (og dø) som var innlegget jeg svarte på. Sier jo også at 8-10 flasker (regner med at det er halvlitere) er noe i overkant. Dvs. 4-5 liter er litt mye under normale forhold. Jeg anbefaler 2,5 - 3 liter vann pr dag når man går på lavkarbo fordi dietten i seg selv er kraftig vanndrivende. I varmt vær, dvs. i en slik sommer vi har nå, er det viktig å få i seg nok vann og da anbefales det i visse deler av verden (hvor det kanksje er bittelitt varmere enn her) å drikke minst 1/2 liter pr time. Det er spesielle forhold hvor man svetter mye - og da belastes ikke nyrene på samme måte.