Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-04, 21:21   #33
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Jepp, jeg gir Levaxin litt skylda. Som du har skjønt Begood, så syntes jeg den medisinen var veldig dårlig for meg. Det er sikkert mange som er helt fornøyd med den.

Og så har du andre som meg, som har sittet nedkjørt på legekontoret og fortalt om trøtthet, utmattelse, vanskelig for å konsentrere seg, masse symptomer på lavt stoffskifte. Og får høre at blodprøver er helt fine, det kan ikke være noe galt med stoffskiftet. Klart at jeg har T4 i blodet når jeg tar en tablett med det hver dag, men klarte kroppen min å nyttiggjøre seg det? Jeg vet ikke, men det føltes ikke sånn.

Hadde jeg tatt medisiner mot høyt blodtrykk, f.eks, og kommet etter noen mnd og klaget på at jeg ikke var bra, så ville legen bedt meg prøve en annen medisin for å se om jeg følte meg bedre. Men Levaxin er så godt som i en monopolsituasjon her i landet. Heldigvis er det noen leger som gir alternativ behandling med Liothyronin også, og som begynner å få øynene opp for Armour også.

Ikke at Armour er det eneste rette å bruke for alle, men det jeg etterlyser er respekten for det pasienten sier, ikke bare se på en blodprøve.

Derfor har jeg veldig vanskelig for å være saklig når jeg snakker om Levaxin. Og så formulerer jeg meg slik jeg gjør, fordi jeg blir så engasjert. Det er jo pasientene som må oppspore alternative behandlingsmåter og komme til legen og kreve det i dag. Hva med de som er så langt nede at de ikke klarer å lete på internett, eller skaffe dokumentasjon og ta med til legen?

Du har naturligvis rett i at Levaxin ikke gir tåketeppe, det kan man få av lavt stoffskifte som er dårlig behandlet. Hvis man da tar Levaxin uten at det hjelper på symptomene, så blir man ganske nedkjørt etter noen år.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat