Tråd: Nyt på nytt
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-06, 11:29   #4
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Nyt på nytt

Har stagnert noe i det siste, og har vært i villrede om jeg skulle gå litt ned igjen på karber eller om jeg trengte å gå opp litt. Har etter masse fundering landet på at jeg skal prøve Optimal ernæring. Da skal jeg spise litt over 30 gram karber for dagen, og det synes jeg virker passelig. Fettopptaket skal også økes noe, opp til ca 80 %. Dette blir veldig spennende
Er på dag 2 allerede, og i går gikk det veldig fint. Har kjørt alt jeg har spist i fitday for å ha full kontroll den første tiden, og dagen i går så slik ut:

Average Calories

gramscals%total
Total: 1754
Fat:150 1348 77% Sat:7 64 4% Poly:5 41 2% Mono:11 95 5%
Carbs:33 128 7% Fiber:1 0 0%
Protein:70 278 16%Alcohol:0 0 0%

Har forstått det slik at jeg som har en idealvekt på ca 65 kg skal spise 65 gram protein, det dobbelte, altså 130 gram fett, og hvis vi skal være pinlig nøyaktige så blir det 32,5 gram karber. Sånn sett er noen av tallene mine litt høye, samtidig som fettprosenten kunne vært enda litt høyere, så jeg får ikke dette til å stemme helt, for i tillegg synes jeg kaloritallet er litt lavt. Sultet ikke i går, det er ikke det, men tenker bare som så at hvis jeg ikke hadde spist litt for mange gram fett og protein, så hadde kaloritallet vært enda lavere.

Så hva er viktigst tro?
At man spiser like mange gram protein som idealvekta tilsier, og så det dobbelte av fett og halvparten av karbo, eller er det viktigere at forholdet er sånn ca 80/14/6 på fett/protein/karbo?

Har forstått det slik at det ikke er så mange her som følger OE-filosofien, så mange synes nok jeg er ganske detaljert her. Håper allikevel det stikker noen som kan dette innom med noen tips og kommentarer

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 11-08-06 kl 23:37.
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat