Tråd: Tetre-olje
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-06, 20:26   #40
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tetre-olje

Opprinnelig lagt inn av Lotusia

Det jeg er redd for er at det har en negativ virkning på sopp. Det skal ikke mye til før jeg merker at den blomstrer opp. Fikk litt den samme følelsen av å bruke hvetekimsolje, som jeg får når jeg f.eks. spiser sukker som er det soppen lever på. En annen mulighet er at den faktisk virker imot soppen, for jeg kan faktisk kjenne når jeg tar medisiner mot sopp også.. er det mulig at den inneholder noe form for sukker eller gjær?

Prøve med alo vera så lenge

Jeg fikk råd om å bruke hvetekimsolje mot seborreisk eksem, og det er jo sopp da..... Den vil blomstre opp først, - den forsvarer seg mot å bli "drept". Slik er det med mange av midlene som virker ! Det blir verre før det blir bedre. HELT SANT !

Oregano olje er veldig virkningsfullt mot sopp/candida. Men dessverre selges den ikke i Norge. Jeg har kjøpt i USA og der forteller de om "die off symtoms", dvs. når soppen dør så blir du verre en periode. Det kan ta en ukes tid og man lukter som et middels pizzabakeri, - men det er uhyre virkningsfullt.

Aloe vera tar litt lengre tid før det virker, og du må ta det hele tiden. men det er jo mye behageligere da. Jeg bruker Volare sin gel og den er helt fantastisk. De brukte den på brannskade avdelingen på Haukeland Sykehus før - for å pleie hud/arr, men så ble det for dyrt (fortalte en sykepleier meg).

Men så er det slik da at noe virker godt på noen, men ikke på andre. Man må prøve seg frem !