|
Sv: Min vei mot bedre helse.
Ellers er det lite nytt aa melde fra disse kanter. Jeg har nettopp nytt en veloverstaatt langhelg. Det var deilig og vi slappet helt av. Paa lordag og sondag gikk vi noen spaserturer paa tilsammen en time. Det var passelig vind som hold fluer og mygg unna og gjorde varmen utholdelig. Helt perfekt spaserturvaer.
Jeg kan uansett ikke begynne paa noen ketolyse for jeg har faatt klarsignal fra legen. Mitt neste legebesok blir i midten av september engang. I mellomtiden driver jeg aa sette meg mer inn i hva ketolysekuren gaar ut paa. Jeg har oppdaget naar jeg har googlet begrepet "ketogenic" at liknende kur har vaert bruk og brukes fremdeles paa barn som har hyppige epilepsianfall. Ketogene hindrer tydeligvis anfall.
Selvfolgelig finner jeg ogsaa de sedvanlig motargumentene mot lavkarbo og ketolyse generelt. Jeg har funnet ut at naar det gjelder kostfilosofier aa ta alt som skrives med en klype salt, finne ut av ting selv og gjore meg opp min egen mening.
Jeg staar mer eller mindre bom fast naar det gjelder vektnedgang for tiden. Det gaar litt opp for saa aa gaa litt ned. Noe skyldes sikkert festlighetene i helgene, men jeg hadde slike for aa gikk bra ned. Det er nok det fryktede plataaet. Mitt haap er at en forandring i kostfilosofi kan rykke kroppen min ut av vektdvalen. Faa den til aa vaakne og lure paa hva som skjer.

|