Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-06, 21:30   #18
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min vei mot bedre helse.

Opprinnelig lagt inn av Lemen

Hei! No har eg gått på ketolysekuren i snart 2 veker, og har ikkje merka noko problem med hovudverk eller energi-tap. I forhold til litt festlegheiter så seier Torkil Andersen (opphavsmann til ketolyse.no) at det er ok å drikke Red-light beer og litt tørr kvitvin eller raudvin, fordi det er lite karbohydratar i desse. (sånn viss det var alkohol du meinte då - for meg er fest synonymt med alkohol... )

Jeg og mannen er totalavholds så fest er ikke alkehyler. Fest er som regel diverse bursdager, sammenkomster o.s.v og det innebærer mat og mat og atter mat. Jeg går ikke helt overbords, men det blir en del mer enn vanlig og dette er ikke på noen måte lavkarbo. Høyfett ja, men samtidig karbo av det verste slaget. Det er som regel et måltid, men likevel. Og jeg synes det er hyggelig og en del av livet og kose seg når det er festligheter.

Folk reagerer vel forskjellig på en kraftig reduksjon i karbohydratinntaket, men jeg har forstått at noen reagerer med lav energi og hodepine i de første dagene.

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat