|
Lavkarbo pølser i Stavanger
Som tidligere nevnt her på forumet så lages det lavkarbo pølser i Stavanger. De er knallgode og det er Slakter A. Idsøe AS som både lager og selger pølsene. Jeg mener de fleste av dem er lavkarbo, da de inneholder mellom 90 og 95% kjøtt + fett, krydder og urter. Selv har de merket 9 av 10 pølser som "uten karbohydrat og melk".
Jeg har smakt de fleste av dem. De røkte syns jeg er litt salte, men det er fordi jeg ikke har helt sansen for røkte pølser/kjøtt. Min favoritt er Parma-pølsen (7) (alternativt Lørdagspølsen). Glamat pølsen (1) og Lammepølsen (8). Kan absolutt anbefales. Jeg vet ikke om de sender, for en gang jeg spør sier de ja, neste gang sier de nei. Jeg vet at Viestad i Dagbladet har skrevet i Magasinet at de sender - så det er kanskje verdt et forsøk.
Dere som bor i området kan bare stikke innom i Verksgaten, rett over gaten fra Magasin Blaa. Ellers selger de noen av pølsene på Ultra/Viking Stadion på Hinna.
Her er lista: