|
Sv: Soyaprotein
Jeg handlet på Svinesund, hadde veldig dårlig tid, var dum og bare spurte betjeningen etter soyaprotein uten karbohydrater uten å sjekke innhold selv. Jeg spurte ham riktignok to ganger om han var sikker på at det var uten karber. Ja, det var sikkert!
Når jeg så sitter i bilen på veien hjem ser jeg at det står 12 gram kh pr 100 gram vare. SKUFF!!!!!!!! Alltid sjekke selv!!!!!
Pulveret inneholder søtningsmiddel. Skal det trekkes fra på karboinnhold? eller er det allerede trukket fra?? eller er det ikke medregnet i det heletatt???
Kan noen oppklare dette for meg? Enten av erfaring eller utifra innholdsfortegnelse?
Sojavit 85
Innhold:
Sojabönsproteinisolat, tillsats: lecitin, mineralämnen: (magnesiumklorid, trikalciumfosfat, magnesiumhydroxykarbonat, kalciumkarbonat, järnfumurat, magnesiumsulfat, kromklorid, kaliumjodid, natriummolybdat, natriumselenit), sötningsmedel: aspartam och acesulfam K, vitaminer: (tiamin, riboflavin, vitamin B6, niacin, C-vitamin, E-vitamin, pantotensyra, vitamin B12, folacin), berikningsmedel: L-Karnitin tartrat.
Näringsvärde per 100 g pulver 1 portion 35 g pulver
Energivärde 1560 kJ / 373 kcal 607 kJ / 145 kcal
Protein 85,0 g 29,75 g
Fett 3,0 g 1,05 g
Kolhydrat 12,0 g 4,2 g
|