Opprinnelig lagt inn av Fedonisten Når G.R. snakker om at karbohydrater som f.eks. brød, korn og poteter metter bedre enn fett - så tror jeg egentlig hun mener at det "fyller opp" magen i større grad. Og det kan jeg jo forsåvidt være enig i... Men for meg blir da spørsmålet mer om hensikten med å spise er å bli fylt opp....? Også uten å bli mett da gitt...
Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
Når G.R. snakker om at karbohydrater som f.eks. brød, korn og poteter metter bedre enn fett - så tror jeg egentlig hun mener at det "fyller opp" magen i større grad. Og det kan jeg jo forsåvidt være enig i... Men for meg blir da spørsmålet mer om hensikten med å spise er å bli fylt opp....? Også uten å bli mett da gitt...
Fett metter, annet fyller opp! Jeg var på et sånnt gryteparty der en skal tilberede maten uten å tilsette fett... Maten var aldeles nydelig og jeg spiste til jeg ikke klarte mer... Det ble rett og slett fullt... Men jeg; jeg gikk hele kvelden med mat langt opp i halsen med et skikkelig sug etter mat og var sulten... Det var en litt sånn arti opplevelse for det var liksom sånn typisk "førAtkinsfølelse" Og det var litt gøy å oppdage at: Wow, det var jo sånn jeg hadde det før... Å, så godt jeg har det nå!