Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-06, 18:53   #1
eno
Juniormedlem

eno sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Alder: 52
eno er på en erverdig vei
Question

Skal jeg ned for lite for ketolyse?

Først og fremst: hei! Jeg er ny her på forumet, men har lest litt de siste dagene. For å presentere meg selv: jeg er en daff sofasliter som en gang veide 89 kg (1,73 cm). Via Grete Roede (3 kurs) klarte jeg å gå ned til 75 kg. Jeg har selv klart å gå ned til 73, men der stopper det. Er så matt og sliten av denne slankeformen, og fikk etterhvert et svært anstrengt forhold til mat. Jeg mistet mye hår, og er skikkelig daff og giddalaus. Nå ønsker jeg meg ned til idealvekt på 65 kg, og vurderte først å bite i det sure eplet og følge GR videre. Men så kom jeg over denne siden, og ble bitt av basillen. Høres fantastisk ut å gå på en kur uten å være medtatt og slapp.

Men:Sitter med "slank med ketolyse" av Torkil P. Andersen, og leser på s. 87. Der står det at kuren er laget for voksne personer med helseskadelig overvekt, dvs minst 15 kg overvekt. Selv har jeg nå en BMI på 24, noe som ligger innenfor normalen.

Mitt spørsmål er derfor; er det mulig å likevel gå på denne kuren, selv om jeg ikke er definert som overvektig? Jeg ble jo på GR kurs anbefalt å ligge mellom 62 og 69, så jeg er jo ikke "ferdig"!

Mannen min skal ned fra 79 til 65. Han er 169. Han har jo litt flere kg å ta av, og han er vanvittig slapp av vanlig kosthold. Må ligge på sofaen etter middag. Han har stort sett overvekt rundt magen, og sliter med høyt kolesterol. Ketolyse virker jo som riktig for ham, ihvertfall. Vi hadde håpet å gå denne kuren sammen.

Takknemlig for svar!

eno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat