Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-04, 08:24   #13
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Jeg husker i fjor engang, i begynnelsen av min sunne livsstil. En dag spiste jeg burger av kjøttdeig, ca. 200 g pluss mye grønnsaker og var god og mett i ca. 4 timer etterpå. Dagen etter så spiste jeg 200 g påleggspølse som inneholdt mye fett pluss mye grønnsaker. Og da merket jeg virkelig metthetsfølelsen mye lenger enn dagen før. Nesten 6 timer var jeg mett denne gangen.

Det programmet om Atkins på Schrödinger's Katt for en stund siden "forsket" jo på akkurat dette med fett og metthetsfølelse. Testmaten var kjøttdeig i tomatsaus med pasta! En gruppe fikk tilsatt ekstra fett til måltidet, men de overspiste likevel. Så rart!
Konklusjon: fett metter ikke. Hmm...

Alle her vet jo hva karbohydrater gjør med kroppen og insulinet. Hva om de hadde lest boken så hadde de sett at pasta ikke akkurat er godkjent på Atkins.

Konklusjon: de forsket ikke på Atkins

Jeg stoler heller på mitt eget "forskningsresultat" jeg.