|
Sv: Fylle tomhet
Opprinnelig lagt inn av burberry
Jeg lurer nemlig på - hva skjer når jeg ikke handler i forhold til denne rastløsheten? At jeg ikke gjør noe som helst (trener, spiser, røyker, ringer noen, shopper, lager masse avtaler med venner) - hva vil skje? vil det skje noe i det hele tatt?
Spennende å lære ting om seg selv :-)
Du vil antagelig begynne å kjede deg.. hvilket ikke er så bra. Rastløshet bør besvares, men på en sunn måte. Rastløsheten bør besvares med ting som er godt for deg. Aktiviteter som gjør at du utvikler deg samtidig som du finner roen i selve aktiviteten. Blir man for rastløs eller undertrykker rastløsheten med kjedsommelighet vil som regel negative ting skje. Rastløsheten kan vokse og bli uhåndteerlig og gi utslag som dårlig humør og humørsyke. Rastløsheten kan døyves i kjedsommelighet.. men det ansporer bare til usunne handlinger som trøstespising, synes synd på seg selv tanker, grubling på negative ting ved livet.
Jeg har erfart at rastløshet kan være en god ting. En drifkraft til å finne nye sider ved livet. Nye ambisjoner. Nye prosjekter. Ved å holde seg selv i aktivitet holder man seg også unna kjedsommeligheten og at det den fører med seg.. Livet er ment for å leves.. fylles med meningsfylte ting.Å sitte passivt inne uten andre ambisjoner enn å kjede seg gir ikke mening til livet.
|