|
Sv: Trenger Hjelp :)
Jeg har levd på Atkins lenge (etter engelsk/amerikansk utgave) og bruker svært lite importert mat/ingredienser. Men det er muligens fordi jeg har valgt å spise "rent", dvs. holde meg unna lavkarbo produkter som sådan.
Det eneste jeg bruker som er importert er noen ekstrakter til ostekaker/kaker (som det er skjelden jeg lager), som vanilje-, appelsin- og sitron ekstrakt. Disse er laget av vanilje, appelsin og sitron og er ikke kunstig fremstilt slik som essenser. Men jeg bruker det IKKE ofte. Før importerte jeg søtstoffet Splenda, men nå har det kommet i butikker her også. Og jeg bruker ikke mye av det.
Det meste finner du i dagligvare eller helsekost !
Omregning fra amerikanske/engelske mål går greitt med: www.convert-me.com - god hjelp til mål og vekt !
Mitt råd er at du ikke venner deg til søtstoffer og kaker etc - iallefall i begynnelsen. Kom godt i gang og bli godt kjent med kostholdet og hva kroppen din takler før du får bakedilla !!
Mange store bokhandlere har boka på engelsk her hjemme. Vet også at Haugen Bok og Bokkilden har hatt den på nettet.