Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-06, 21:07   #4
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min vei mot bedre helse.

Denne helgen har jeg ikke vaert i noe "land", hverken "lavkarboland", "lavkaloriland" eller "lavGIland" for den saks skyld. Kanskje i Grete Roede's "fymat land".

Men jeg visste at disse helgene ville bli saann litt paa halv tolv. Naa etterhvert merker jeg klar forskjell paa hvis jeg spiser lav GI (langsomme karber som det ble kalt for) og hoy GI mat. Paa fredag til formiddagsmat hadde jeg et halvgrovt rundstykke med peanottsmor og syltetoy. Peanottsmor er ikke saa verst da. Men dette halvgrove rundstykket og syltetoyet har nok ikke lav GI i det hele tatt. Etter en time var jeg sulten igjen. Og ikke bare litt sulten men skikkelig "craving" sulten. Det var en plagsom sult eller sug. Fysj og fy.

Det er kanskje ikke saa rart at fru BiggestLooser fikk herr BiggestLooser ut paa ville og gale veier. Jeg var som slangen som fristet Adam da vi gikk fordi losgodtet og jeg saa Licorice Allsorts. Vi fylte opp posen ganske godt og knasket paa det hele helgen. Da jeg skulle se etter noklene min i pick up'en fant jeg noen av de i en liten plastikk pose. "I had to bring some for the road", sier herr BiggestLooser. Godt er det at vi begge er "back on track" igjen. Mitt blodsukker har nok kjort berg-og dalbane i helga, det er sikkert.

Jeg har faatt timen til laserbehandling av oynene mine. Naa prover jeg aa faa timen forandret. Men hver gang jeg ringer faar jeg telefonsvarer som sier at telefonsvareren er full . Timen kolliderer med min mammografi time. Jeg har mammografi her og laserbehandling i Thunder Bay (3,5 timers kjoring unna) nesten samtidig. Det gaar jo ikke.

Jeg foler meg som en bil som er inne til fullservice og trenger masse reparasjon. Jeg haaper bare verkstedet ikke sier "kjor ho til opphugging".

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat