Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-06, 13:00   #6
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Full forvirring!!

Opprinnelig lagt inn av mcfrogner

En kombinasjon av utålmodighet, dårlig råd osv. osv. har ført til at jeg er i villrede mht. hva jeg egentlig bør gjøre med kosten. Jeg "stagnerte" på Atkins, muligens pga. for lite karber, for mye fløte/rømme e.l. Jeg gikk over til Lindberg, men har sprukket helt i helgen og har gått opp et par kilo.

Er det noen andre som har vært i denne situasjonen vil jeg gjerne høre hva dere har gjort for å overkomme hindre på slankeveien

Jeg kjenner meg så utrolig igjen. Men jeg tror ikke at lavkarbo er så dyrt. Man spiser jo ikke så mye på lavkarbo og unngår man mest mulig snop og fastfood og lager mat mest mulig hjemme så tror jeg det ikke blir så dyrt å leve lavkarbo. Jeg får snakke for megselv og jeg tenker ihvertfall ikke på pris når jeg lever "the lowcarb way". Tenk å være så sunn og frisk (og går ned i vekt) hele tiden. Det er ubetalelig!

Jeg spiste også rømme/fløte/oster før. Jeg gikk ned jevnt og trutt 10 kg så plutselig var det stopp. Jeg skjønte ingenting. Jeg gikk t.o.m. litt opp (uten at jeg spiste annet enn lavkarbo). Men så kuttet jeg ut fløte osv. da gikk vekten ned igjen. Så nå holder jeg meg unna meieriprodukter mest mulig.

Jeg har også skiftet kosthold mange ganger. Og ofte når jeg lever på lavkarbo så har jeg sprukket mye. Men jeg har alltid kommet tilbake til lavkarbo fordi jeg føler meg så mye bedre på den enn på annen mat (bortsett fra når jeg sprekker da). Men nå går det bedre og jeg har jeg ikke sprukket på en stund. Og det ser jeg på vekta!!

Så det er vel bare å være tålmodig og finne ut hvilken retning du klarer å følge over tid. Kanskje du ikke klarer å leve på mye fett og lite karber, så da er det kanskje riktig å velge noe annet. Men ikke gi deg! Jeg har selv holdt på i flere år og jeg venter fortsatt på å bli slank. Men jeg vet hva jeg skal spise for komme dit og en gang så klarer jeg det. Slik må du også tenke. Det tar tid å forandre vaner.