Vis enkelt innlegg
Gammel 23-07-06, 14:31   #13
silje
Seniormedlem

silje sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom?

Opprinnelig lagt inn av HP

Problement med de forsøkene vi har hatt er at de har forblitt tomme. Det betyr at de har ikke vært verd innsatsen det er å sette opp og veldikeholde. Men jeg er åpen for å gjøre et nytt forsøk etter ferien, hvis der skulle være interesse for det

Her må jeg si meg enig med HP
Jeg skal ikke si det sikkert, men jeg tror ikke at det er behov for noen slik chat. Vi må i så fall finne ut hvor stort dette behovet er, og hva folk vil bruke det til.

Foreløpig synes jeg forumet er mer enn bra nok for meg. Når vi skriver innlegg blir det litt mer saklig/formelt en gjerne en chat vil være(ikke alltid). Det synes jeg er fint, for det er jo helse og kosthold som skal være i fokus. På en chat blir det jo lett andre ting å snakke om, og et mer muntlig preg på samtalene(som Helene sier). Om noen har lyst å snakke seg i mellom finnes jo også msn, irc osv. Det finnes en del eksempler på at nye og bedre systemer ikke blir tatt i bruk fordi brukerene heller bruker det de pleier å bruke, og jeg tror at også her vil vi fortsette å bruke forumet og de kommunikasjonsmulighetene som vi allerede har.

Vi må også huske på at lavkarbo.no drives på frivillig basis, og vi må være forsiktige å pålegge de som driver dette mer arbeid på grunn av noe som bare er "kjekt å ha", og som vi ikke helt vet om er behov for.

Nå er det riktignok ferie, men jeg synes kanskje at responsen i denne tråden viser at de fleste ikke synes en chat er en veldig viktig funksjon. Men jeg kan jo ta feil, og det er bra med nye idéer.

Det jeg synes er viktigst er å ikke pålegge HP og andre driftere(er det?) mer arbeid, og heller konsentrere seg om det vi vet funker og er bra: forumet
Jeg synes derfor at det er de som har idéen og ønsket om et chatrom sitt ansvar å gjøre litt undersøkelser, og kanskje teste det ut. Hva vil folk bruke det til (som de ikke allerede kan få til ved hjelp av andre kommunikasjonsmidler)?, hvordan vil de bruke det?, hvordan få folk hekta?(som Ebbamor sier), hva med chattetider(iflg Albertine)?

Det finnes jo allerede et chatrom(iflg Helene), så hvorfor bruker ikke flere det? Kanskje dere må blæste litt om det i første omgang, og så se om flere på lavkarbo vil bruke det? Eller noe lignende? Hvor er denne linken til chat? Kan folk i det hele tatt bruke IRC? Burde noen lage en enkel brukerveiledning/FAQ til det?

Dette er mine tanker rundt temaet..
Lykke til

Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat