|
Sv: vektnedgang og selvfølelse
Opprinnelig lagt inn av Albertine
Det er der du tar så sørgelig feil. Mennesker har fordommer mot overvektige. Det er et faktum som gjenspeiles i forskning og i samfunnet generelt. Til og med overvektige har fordommer mot andre overvektige. Det er trist, men sant. For øvrig er jeg helt enig med Carisma i det hun beskriver, og det er synd å se at det ikke trenger inn hos enkelte. Jeg er også fristet til å melde enkelte på kurs i folkeskikk, fordi det ikke er pent (eller akseptert) å kalle folk stokk dumme og sosialt uintelligente.
Nå bad jeg om unnskyldning for "stokk dum"....
Når det gjelder og kalle ett uttrykk som : "Tykke folk er stygge og tynne folk er pene" sosialt uintelligent, så stiller jeg meg undrende til hva folk egentlig vil her inne.
Jeg har lest litt nedover. Og jeg må innrømme at mine øyne blir store når jeg ser hvordan dere pakker dere inn og degraderer dere selv i samfunnet. Og dere synes dere er SÅ berettiget til det??? Jeg skjønner ikke hvorfor??? Og hvorfor i all verden oppmuntrer dere hverandre til å gjøre det? Ser dere ikke hvor destruktive dere er for deres egen del?
Dere kan ikke en gang side stille dere med andre grupper i samfunnet som har utfordringer, nei, for de har lovfestet.......... osv. Unnskyld meg, men hva er det med dere da som det ikke feiler noen andre?
De fleste mennesker har utfordringer i livet.......... ganske mange har store utfordringer. Men man kommer ihvertfall ingen vei med å nedgravere og innsulle seg i slik propaganda dere gjør her inne og det er LOV og degradere seg selv i forhold til samfunnet? Hvem i all verden skal kunne hjelpe dere da?
Karisma er ett flott ord. Men du må tro på det skal det være flott. Tror du ikke på karisma, så går du også glipp av det meste. Bare det og tro/vite at man er likeverd og kunne stå i det vil lyse av deres ansikter. Men sitter dere her og dingler og degraderer dere selv og føler dere utsatt av komplimenter.......... jeg spør.......... hvor vil dere? Hva skal folk kunne tro dere er verdt hvis dere argumenterer gang på gang at dere ikke er verdt noe?
Noen argumenterer om barn som valgte tykke barn bort. Ja, barn er ofte stygge med hverandre. Men vi er da ikke barn, vi har da andre erfaringer..... bruk dem og oppfordre alle til å bruke sine erfaringer, sin sosiale intelligens......... ikke sitt og rakk ned
Jeg gir meg her.... tenk litt da...... og sitte og jatte med pga dårlig selvfølelse.... gir det deg og de andre ett bedre utgangspunkt??
Jeg har tro på å være ærlig og vise respekt med å snakke til deg som et voksent menneske og ikke gli på den "lette-siden" fordi en egentlig ikke bryr seg. Lykke til - men dere må faktisk ta i ett tak selv. Og handikappede/fargete eller andre med store utfordringer har det ikke bedre enn dere.... Det kommer ikke an på hvordan du har det, men hvordan du TAR det.

18.6: 83,7
25.6: 81,1
02.7: 80,2
09.7: 80,7
|