|
Sv: vektnedgang og selvfølelse
Opprinnelig lagt inn av Goggen
Storsinnet bør vi være, om det er fargede, handicappede eller feite. Det er ikke det ytre som teller, men hva en person er og gjør. Vi må søke visdom og klokskap. Ikke overflatisk lykke.
Både handicappede og fargede har lovfestet at man ikke kan diskriminere de på bakgrunn av hvem de er. De kan jo tross alt ikke for det... Røykere, overvektige og homser derimot..... Vi er vel det nærmeste en paria-kaste du kommer
Og av en eller annen grunn er det nærmest politisk korrekt (hvertfall på nettet) å fortelle oss overvektige eller røykere hvor dårlige mennesker vi er. Hører steinene single i de små glasshusene de sitter i!
Og sosial uintelligente? Ja, det kan man kanskej kalle det. Men det er en kollektiv uintelligens som trykkes på oss fra både medmennesker og media.
Opprinnelig lagt inn av silje
Selv om jeg roser elevene mine for at de har vært flinke å jobbe en time, så betyr jo ikke det at jeg er misfornøyd med dem til vanlig.
Jeg har alltid litt for store forhåpninger til folk og regner med at de gjør sitt beste til enhver tid. Så i et sånt tilfelle ville jeg tenkt at "jamen, dere kan jo, hvorfor gjør dere ikke det hele tida da??". Og jeg blir like skuffa gang på gang.....