Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-06, 23:27   #41
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: vektnedgang og selvfølelse

Jeg er enig med Albertine. Feite folk blir stemplet.Ikke trener vi nok, og vi stapper inn mat vi vet vi blir feite av. Dessverre er det nok slik at fedme er et tegn på at vi ikke har kontroll. Og det spiller ingen rolle om det er sykdom/latskap eller arv. Jeg kan bruke meg selv som eksempel. Jeg har alltid blitt sett på som rolig og lat. Men jeg vet at jeg jobber atskillig flere timer med tyngre arbeid enn mange av dem som mener jeg er lat. Og det har irritert meg en god del. Men nå har jeg lært å gi f... i kommentarene. Og invitert flere av dem til å bli med på en arbeidsdag. Men ingen har enda dukket opp. Pussig?

Og feite folk som har slanket seg og klart å holde vekta er faktisk de verste. Jeg møter flere fordommer om latskap, feit mat etc. fra dem enn normalvektige. De har jo tatt seg sammen, og da kan jo andre gjøre det også.

Dette er vanskelig. Og det eneste vi kan gjøre er å påvirke motsatt. Ikke la osss affisere av andres uforstand og andres selvhevdelse. Vi må kjøre vårt løp, og ikke bli en av dem om vi lykkes.

Storsinnet bør vi være, om det er fargede, handicappede eller feite. Det er ikke det ytre som teller, men hva en person er og gjør. Vi må søke visdom og klokskap. Ikke overflatisk lykke.

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat