Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-06, 15:52   #30
silje
Seniormedlem

silje sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: vektnedgang og selvfølelse

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Jeg mener ikke at de er bevisst dette.
For å forklare med bilder. En kollega kommer hver dag på jobb i drakt og med prikkfritt utseende. En dag kommer hun plutselig i en hvit og stilig sommerkjole. Du er vant til å se henne i drakt og syntes egentlig hun så helt ok ut. Men nå når du har sett henne i den fine kjolen tenker du at egentlig var jo drakta litt kjedelig i lengden. Du forteller henne at du syns kjolen er fin og at hun kler stilen. Hun blir sikkert fornøyd, lykkelig uvitende om at du nå neste gang hun kommer i drakt ubevisst vil tenke "hvorfor går hun i den kjedelige drakta igjen".

Dette blir litt rart.. skal jeg da tenke at folk ikke synes jeg er fin i noe annet enn det "fineste jeg noen gang har gått i"? Må jeg da gå i dette hver dag? Kan man ikke bare gjøre det enkelt, og ta et kompliment for det det er(nr1):

kompliment
m1 (utt -man>g; fra fr, sm o s *komplement) 1 rosende, smigrende uttalelse gi, få k-er 2 om e forh, i dans: bukk, neiing
og ikke dvele så mye med det?

Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat