|
Sv: vektnedgang og selvfølelse
Opprinnelig lagt inn av jomfrua
Jeg blir så provosert her. Er du stokk dum? Hvor gammel er du? Du vet da bedre enn dette??? Verden er da ikke sånn..... din verden er ikke sånn....... min verden er ikke sånn.
Dessverre er verden sånn...Selvfølgelig blir man målt etter vekten. For folk som ikke aner noe om vekt og vektproblemer ser man på tjukke peroner som svake mennesker; spis mindre og tren mer. Stor vekt er for mange folk et bevis på svakhet og manglende selvkontroll.
Hvis det kommer en tykk (da mener jeg tykk som jeg har vært) og en tynn inn til jobb interjvu med like kvalifikasjoner, hvem tror du de velger? Spesielt i mitt yrke, jeg er ikke i tvil om at min arbeidsgiver mer fornøyd med meg nå som jeg har gått ned - ikke pga arbeidsinnsatsen, men fordi jeg er en bedre "representant" for arbeidsplassen (jeg jobber med markedsføring/PR)
Det var hjerteskjærende, men jeg så et program på TV hvor de hadde gjort tester hvor de viste barn bilder av andre barn av ulike nasjonaliteter og størrelse og spurte hvem de kunne tenke seg å bli venner med. Gjett hvem som var minst populære: de tykke barna...
Ellers så viser jeg til innlegget mitt over.
Til slutt kan jeg bare nevne at selvfølelsen min er MYE bedre nå en for 6 mnd siden da jeg veide 96 kg. Mye fordi jeg føler meg normal, jeg skiller meg ikke åpenbart ut (jeg tenker ikke lenger at når noen ser på meg så er det fordi jeg er unormalt tykk), jeg passer inn i normale klær (kjempe glede å kunne finne noe annet enn i xxl butikker),osv... Ikke minst så var jeg selv min sterkeste kritiker når jeg var tykk, og jeg føler for første gang på mange år at jeg kan være litt stolt av meg selv. Dette er selvfølgelig ikke "riktig", men en realitet når alt kommer til alt.
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
|