Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-06, 14:49   #22
jomfrua
Juniormedlem

jomfrua sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: vestfold
Alder: 62
jomfrua er en juveljomfrua er en juveljomfrua er en juvel

Sv: vektnedgang og selvfølelse

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Men hele poenget er jo at dette er ikke noe noen av oss går rundt og tenker på, hverken avsender eller mottaker av beskjeden. Det har ingenting med om det passer i en travel hverdag eller ikke. Det er like naturlig for oss som å puste, og en naturlig logisk reaksjon ingen av oss kan styre! Selvfølgelig kan du tvinge deg selv til å ikke tenke sånn (noe som derimot krever at du bruker tid og energi), men du kan ikke tvinge på andre ditt tankemønster. Du kan ikke gjøre noe med at vi er opplært til å tenke at feite mennesker er stygge, tynne mennesker er pene. Du er tynnere= du er et bedre menneske fordi du passer bedre inn i "normalen". Og derfor heller ikke med at når noen sier så tynn du er blitt, mye finere nå sier deres innebygde reaksjon at du var ikke fin før. De vet det ikke, siden det som sagt ikke er en bevisst tanke. Derfor kan de i utgangspunktet ikke gjøre noe med det, men de kan bare la være å si noe.

Klart jeg kan legge vekk tanker og styre tankene. Ja, det kreves energi. Men for all del...... du bruker nok mye mer energi på dine fantasifulle tanker om andres meninger enn du ville ha gjort uten å skape dem. Jeg kan ikke tvinge deg til noe som helst.......... men jeg nekter å være med på din nedgradering av deg selv. Du er like ansvarlig for ditt liv og din lykke som jeg er ansvarlig for min. Og igjen...... jeg har nok en tyngre pakke enn den du sitter meg.......... og mine barn skal ikke oppleve tanken med at "de passer ikke inn" fordi, osv....... som du lager deg.

Du må forstå at du selv gjør dette mot deg selv. Du selv har ett ansvar for å ordne litt opp i dette du påfører deg selv av nedgradering i forhold til andre. Jeg skal ihvertfall ikke stå i dette å si; stakkars deg, du har det tyngre enn andre, du.............. for vi har alle våre utfordringer.
Det kommer ikke an på hvordan du har det, men på hvordan du tar det!!! Så børst litt støv nå å krom nakken og kom deg på banen som ett medmenneske som du er og ikke noe mindre enn oss andre som også strever.

18.6: 83,7
25.6: 81,1
02.7: 80,2
09.7: 80,7
jomfrua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat Svar med sitat