Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-06, 11:40   #13
Melania
Seniormedlem

Melania sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 48
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: vektnedgang og selvfølelse

Jeg opplever det som positivt ros hvis noen sier til meg at jeg er blitt såååå tynn (enda jeg ikke er sååååå tynn) eller sååååå pen, eller ser sååå fresh ut. For med 22kg mindre på 6 mnd føler jeg meg virkelig fresh, og jeg føler meg tynn ( i hvertfall sammenliknet med hvordan jeg var) og jeg føler meg mye penere. Ansiktet mitt blir mye penere når jeg er slank, dessuten så likner jeg på meg selv.

Mer sårende opplever jeg det når feks moren min sier, "ja jeg var virkelig bekymret for deg da du veide 110kg (etter barn nr 1 for 5 årsiden) - da var det vrikelig rett før det var kroken på døra for deg". Eller som faren min sa; "du hadde ikke brukket ankelen på ferie i fjor hvis du hadde vært som nå"

Slikt er sårende, for selv om jeg har vært veldig overvektig så har jeg aldri følt meg sååå ille. Det er jo latterlig å mene at jeg ikke hadde brukket beinet nå hvis jeg hadde hatt et tilsvarende fall som i fjor? Selv om jeg har vært veldig overvektig, har jeg jo brydd meg om hvordan jeg har sett ut osv.

Jeg er realistisk med tanke på min egen vekt, og jeg syntes ikke selv at jeg var særlig vakker eller flink for 22 kg siden. Men nå tar jeg åpent i mot all den rosen jeg kan få, og selv om noen kommentarer gir et kraftig og urettferig spark til den personen jeg var tidligere - ja så prøver jeg å ignorere det og heller glede meg over mitt nye jeg

Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat