Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-06, 10:13   #11
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: vektnedgang og selvfølelse

Ser poenget ditt firth.
For min egen del kommenterer jeg av prinsipp aldri vekt hverken hos andre eller meg selv. Det er en kombinasjon av dårlig erfaring i forhold til veninner med spiseforstyrrelser, og at jeg selv ikke vil minne folk på min egen utilstrekkelighet på området....

I tillegg blir jeg provosert av folk som kommenterer det. For det de egentlig sier er jo: "endelig har du tatt til vett også", "jaså, det var det vi tenkte du var bare lat før, du klarer det jo nå?!" og det er jo utrolig belærende fra den som gir rosen. I vårt samfunn gis ros til den som lever mest mulig innenfor moralske rammer som små (fysisk og psykisk) og misunnelige mennesker har bygd opp gjennom tida, og da er rosen underforstått: Endelig er du slik vi mener du bør være! Den du var tidligere er ikke et fullverdig menneske, nå er du på rett vei og har sett lyset!
Etter min mening er 99% av all "ros" gitt på falske premisser for å sette seg selv i et bedre lys. Fremheve hvor flink man selv er til å leve innenfor disse rammene.