Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-06, 21:02   #4
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: noen som har peiling på blodtrykk...

Hei
Gratulerer med et fantastisk flott blodtrykk. Trykket varierer ut i fra hva vi gjør og vår mentale tilstand. Ved frykt kan det være 250/120 OG I HVILE 100/60 det er normalt. Når vi taler om blodtrykket mener vi blodtrykket etter 5-10 min i hvile , sittende i en stol (hos legen) gjentas med 5 min intervall.

Overtrykket er det høyeste trykk som oppstår når hjertet pumper blodet ut i hovedpoulsårene. Trykket forplanter seg ut i kroppens arterier.
Når blodet renner ut i kroppen faller trykket og undertrykket er det laveste trykk som oppstår rett før hjertet på nytt pumper ut en ladning med blod.

Til deg og mange andre : Kast de billige blodtrykksapperater og overlat vurdering av blodtrykk til din lege. Man kan bli nevrotiker av mindre enn å ha blodtrykksapperat hjemme om måle trykk i hytt og vær

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat